af te vallen

Hoe je moet afvallen is voor veel mensen tegenwoordig een veelgestelde vraag omdat de manier om het snelst af te vallen verschilt per persoon. Als je wilt afvallen is het afvallen alleen niet het belangrijkste. Het belangrijkst is dat je jouw lichaam gezond houdt. Hieronder vind je enkele tips hoe je het best kunt afvallen.

Benodigdheden

– Doorzettingsvermogen
– Gezond eten (optioneel)
– Sportattributen (optioneel)

Instructies

Stel haalbare doelen


Aangezien afvallen een flinke klus kan zijn (vooral als je erg veel af wilt vallen) is het slim om kleine doelen voor jezelf te stellen. Op deze manier blijf je gemotiveerder en kun je na het behalen van jouw doel gewoon weer een volgend doel stellen waar je naartoe werkt. Zo blijf je optimaal gemotiveerd omdat je ook daadwerkelijk resultaten behaald! Daarnaast is het ook belangrijk dat je volhoud (welke afvalmethode je ook kiest) Je zult geen resultaten behalen en vasthouden als je jezelf niet aan jouw afvalmethode blijft houden. Het is er namelijk makkelijker bij gegeten dan dat je het kwijt bent.

Welk dieet past bij jou?

Een van de meest populaire en meest gekozen methodes om af te vallen is door middel van een dieet. Er zijn ontzettend veel verschillende dieeten vastgesteld en het is helemaal aan jezelf welke je kiest om aan te houden. Het is wel aan te raden om goed regelmatig en gezond te eten. Een goede regelmaat is goed voor jouw verteringsproces en zal een positievere en gezondere invloed op jouw afvallen hebben dan dat je niets zult eten. Hierdoor ga je jezelf alleen maar zwakker en slapper door voelen wat niet echt gezond is. Wanneer je niets eet zul je er ook voor zorgen dat jouw lichaam zichzelf in survival modus zet. Wanneer jouw lichaam dit doet zal het wanneer je de volgende keer iets eet ook alle slechte stoffen en vetten vast blijven houden uit voorzorg om zichzelf te kunnen blijven voeden. Dit zal je ook alleen maar dikker makken in plaats van dat je hierdoor afvalt. Houdt ook in je achterhoofd dat het belangrijkste van allemaal is dat JIJ jezelf fijn voelt bij hoe je eruit ziet. Wees gelukkig met je lichaam en streef niet naar iets waar je zelf niet gelukkig van wordt.

Niet te veel ongezond

Probeer ongezonde stoffen zoveel mogelijk te vermijden of probeer erop te letten dat je deze op zijn minst met mate zal nuttigen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan suikers of zout. Dit kan erg lekker zijn maar bij overmatig gebruik heeft dit een zeer negatieve invloed op jouw gewicht en gezondheid. Omdat het heel erg per persoon verschilt is er niet echt een hoeveelheid vast te stellen van welke stoffen je wel of niet mag eten. De een komt heel snel aan wanneer hij of zij veel suikers eet terwijl een ander daar weer totaal geen last van heeft.

Beweging is gezond!

Probeer ook een leuke sport te vinden of je in te schrijven bij de fitness. Voldoende beweging heeft een positieve invloed op jouw verteer proces en je gaat er jezelf ook een stuk energieker door voelen. Het is niet nodig om zeer intensief te gaan sporten want dit zou alleen maar averechts werken. Als je TE intensief gaat sporten zul je spieren aanmaken in plaats van dat je vet gaat verbranden. Wanneer je je inschrijft bij de fitness kun je bij jouw fitness-intructeur vragen om een persoonlijk trainingsprogramma met allerlei leuke oefeningen. Hij zal deze dan samenstellen naar jouw conditie en het programma zal jou zo optimaal mogelijk laten bewegen en afvallen. Het is ook slim om dit bijvoorbeeld met een vriend of vriendin samen te doen! Wanneer je dit met iemand anders doet is het een stuk gezelliger en blijf je een stuk gemotiveerder. Je kunt ook in het dagelijkse leven proberen om iets meer te bewegen door op sommige momenten de fiets te pakken of te voet te gaan in plaats van met de auto en om bijvoorbeeld de trap te pakken in plaats van de lift. Onthoud wel dat het in het begin vooral erg zwaar zal kunnen worden en wanneer je vol blijft houden dit naar verloop van tijd steeds beter zal gaan.

Beoordeel dit bericht

[Totaal: 4    Gemiddelde: 5.5/5]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *